Svar på vanliga frågor
FAQ
Du hittar hela listan under here.
Kom förbi och besök vårt finra showroom mitt i Stockholm city, i Vasastan; Du kan även boka en kostnadsfri Inredningskonsultation
i showroom eller via telefonmöte.
Kika runt vårt showroom så kan du se och röra vid en mängd olika utställningsmodeller, designalternativ och finish, så kan du få en bättre idé om de olika alternativ du har hos oss för din egen självdesign möbel.
Vi tillverkar möbler från grunden för att ge dig ett stort utbud av alternativ; och bra kvalitet tar lite tid.
Hela vårt möbelsortiment designas och tillverkas i våra verkstäder i Sverige och Europa. Detta resulterar i kortare leveranstider i hela Europa.
Produktionsprocessen tar vanligtvis 7–10 veckor att färdigställa din möbel; lägg till 1–2 veckor för fraktbolaget att leverera den i Sverige. Vi kan leverera möbler till andra länder, observera dock att internationell frakt kan ta längre tid på grund av mer administration och det fysiska avståndet från våra anläggningar. Vi strävar dock alltid efter att leverera så snabbt som möjligt, med hänsyn till de givna omständigheterna ovan.
På grund av den höga efterfrågan för massiva trä inom träindustrin förändras ledtiderna. Kom i gång med din beställning idag för att säkra din plats i kö förr snarare än senare!
Vi accepterar inte Retur och Återköp av anpassade beställningar.
Alla våra produkter är beställningsvaror som tillverkas efter kundens specifika krav och önskemål, därav inte kan säljas vidare.
Vi tillverkar skräddarsydda möbler enligt kundens anpassningar. Därför kan man inte avbryta eller ändra en order efter man har lagt beställningen.
Vi erbjuder dock en ångerfrist på 10 dagar från beställningstillfället. Under denna period om du ångrar (eller ändrar din beställning), hela köpeskillingen (om du ångrar dig) eller skillnaden (om du byter till en billigare design), kommer att återbetalas via samma betalningskanal som du hade betalat för ditt köp.
På samma sätt, om du betalar via Klarna, aktiveras din faktura/delbetalning 10 kalenderdagar efter beställningsdatumet.
Om du behöver ändra eller avbryta en beställning har du bara 10 dagar på dig efter du har lagt din order. Detta beror på att efter 10 dagar går produktionsprocessen för din beställning över till att vara specialtillverkad enligt dina val och då kan processen inte längre stoppas.
OBS. Eventuella ändringar av beställningarna ska meddelas skriftligen genom att skicka ett mejl till info@tonoex.se. Du måste se till att du får en bekräftelse på ändring/avbokning från vår kundtjänst under 10-dagarsperioden efter ditt beställningsdatum.
Därefter går din beställning in i produktionsfasen och kan inte stoppas längre.
Om du har en pågående beställning kan du uppdatera leveransadressen innan varan hämtas upp av fraktbolaget. Mejla oss på info@tonorex.se snarast möjligt för att uppdatera din leveransadress. Vänligen inkludera ditt fullständiga namn, ordernummer och korrekt leveransadress i din e-post. Se till att du får en bekräftelse av oss för att säkerställa att vi har fått din adress-uppdatering.
Vi kommer att göra vårt bästa för att ändra leveransadressen innan din order skickas ut.
För mer information, läs Köpvillkor.
Du kommer att få en leveransbekräftelse via e-post med fraktuppgifter och spårning (om tillgängligt för din leveransmetod) när din beställning har skickats.
Du kan också använda ditt beställningsnummer och din e-postadress för att spåra din försändelse här: Spåra beställning.
Kontakta vårt supportteam på +46-83-272-83 eller chatta med oss.
Även via e-post: info@tonorex.
Du behöver alltid kontrollera paketet vid ankomsten i närvaro av transportören. Se till att göra anmärkning på synliga skador till chauffören vid leveranstillfället innan du skriver på, och kontakta vårt team direkt genom att mejla till info@tonorex.se senast inom 3 dagar från mottagandet av varan.
Idag är det vanligt att man signerar mottagandet av godset i en handdator och då är det viktigt att du ser till att chauffören bockar i anmärkning om skada (och ev.tar bilder) innan du skriver på.
Om du väljer att ta emot godset är det även viktigt att du tar kort på godset och sparar emballaget. Om ingen anmärkning görs på fraktsedeln eller om emballaget saknas kan fraktfirman/ försäkringsbolaget tillbakavisa din begäran om ersättning.
Du ska alltid avemballera godset och kontrollera det för dolda transportskador så snart du tar emot det. Är det en dold fraktskada, det vill säga att emballaget och godset ser helt ut och du upptäcker skadan först efter avemballering, så måste du anmäla detta snarast till transportören inom giltig tidsram vanligtvis 3–7 kalenderdagar (beroende på transportsätt) från att du tagit emot varan.
För mer information, läs vår Köpvillkor.
Vår prioritet är att hjälpa dig att designa din unika möbel och att finnas där för dig på vägen från beställning till leverans och underhåll av din skräddarsydda möbel.
Välkommen att boka din kostnadsfria Designkonsultation i showroom eller via telefonmöte.
Vårt supportteam står till din tjänst via e-post: info@tonorex.se.
Du kan också ringa oss på +46-83-272-83 eller chatta med oss.